ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

پیکره و شیرازه اصلی پروپوزال چیست؟

پیکره و شیرازه اصلی پروپوزال چیست؟

تمام پروپوزال ها یک هدف عمده را دنبال می کنند, خواننده پروپوزال پس از مطالعهپروپوزال شما باید بداند که شما قصد انجام چه پژوهشی را دارید و  با چه هدفی و از چه طریقی می خواهید آن را عملیاتی نمایید.یک پروپوزال خوب باید خلاصه ای از یک طرح پژهشی و تحقیقاتی باشد که مسیر پژوهش, اهداف آن و اممانات و وسایل مورد نیاز برای اجرای آن در پروپوزال مشخص شده باشد, تخمین هزینه های لازم برای اجرای پروژه هم نکته ای است که باید به آن دقت شود.

 

                                       

پیکره اصلی یک پروپوزال از چند سوال و پاسخ به آنها تشکیل می شود که عبارتند از :

  • چرا تحقیق درباره موضوع لازم است؟
  • هدف ازتحقیق چیست؟
  • سوالات و فرضیات ما در درباره تحقیق چیست؟
  • روش گردآوری ازلاعات به چه صورت است؟
  • چگونگی تفسیر و تحلیل اطلاعات
  • هزینه و زمان لازم برای اجرای پروژه چقدر است؟
  • نوآوری ارائه شده در این پروژه در مقایسه با پروژه های مشابه در چیست؟

هنگام نوشتن پروپوزال پایان نامه علاوه بر پاسخ به پرسش های فوق باید اطلاعات دیگری نیز در متن پروپوزال گنجانده شود. اما مهم ترین بخش هر پروپوزال که  پیکره و شیرازه اصلی آن را تشکیل می دهد همین مواردی است که به آنها اشاره شد.

پژوهشگر باید تعیین کند که مطالعه مساله مد نظر وی از چه اهمیتی برخوردار است, چه از لحاظ تئوری و چه از لحاظ کاربردی. یعنی انجام پروپوزال و پایان نامه و مقاله های علمی و پژوهشی چه مشکلی را حل خواهند کرد و در صورتی که پژوهش انجام نشود چه صدمه ای متوجه جامعه خواهد شد و چه کسانی از نتایج این پروپوزال وپایان نامه استفاده خواهند کرد.

سفارش پروپوزال

انجام پروپوزال

 

پایان نامه علوم تربیتی با محوریت برنامه درسی

پایان نامه علوم تربیتی با محوریت برنامه درسی

پایان نامه علوم تربیتی با موضوع برنامه درسی از اولین روزهای استقرار نظامهای آموزشی تاکنون، تعاریف متعددی برای برنامه درسی از سوی محققین تربیتی و آموزشی ارائه شده است. درپایان نامه علوم تربیتی، "برنامه درسی" به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در حوزه تعلیم و تربیت شناخته می شود که بر بسیاری از مسائل دیگر آموزشی از جمله رشد تحصیلی و کیفیت آموزش تاثیر می گذارد. علاوه بر این برنامه درسی می تواند افق دید دانش آموزان یا دانشجویان را نسبت به گرایشهای تحصیلی گسترش داده و آنها را به سمت حوزه علمی یا دانشگاهی خاصی هدایت کند.

                                                                                   

در پایان نامه علوم تربیتی، برنامه درسی از ابعاد گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در این پایان نامه، طرح ریزی و تدوین برنامه درسی، اجرا و ارزشیابی آن به دقت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی در راستای پربار نمودن برنامه درسی ارائه می شود..

بر اساس این پایان نامه، برنامه درسی با توجه به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت نظامهای آموزشی تدوین می شود و باید متناسب با بازه زمانی تحصیلی مربوطه و پیشینه تحصیلی دانش آموزان تنظیم گردد.. علاوه بر این، کارایی و اثربخشی نهایی برنامه درسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در پایان نامه علوم تربیتی به  طور گسترده مورد بررسی قرار می گیرد. یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه برنامه درسی، مطالعات تطبیقی برنامه های است که با توجه به چشم‌اندازهای آموزشی کشورهای مختلف انجام می‌شود.

بر اساس این پایان نامه، در حال حاضر، گرایشی عمومی برای همسان سازی استانداردهای آموزشی (از جمله برنامه های درسی) در سطح جهانی پدید آمده است. به عنوان نمونه، سند آموزشی 2030 یونسکو از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا و به منظور تحقق اهداف توسعه پایدار طراحی شده است.

انجام پایان نامه علوم تربیتی

سفارش پایان نامه علوم تربیتی

ویژگی های کلی پروپوزال مورد تایید دانشگاه ها و موسسات آموزشی

ویژگی های کلی پروپوزال مورد تایید دانشگاه ها و موسسات آموزشی

پیش از آغاز نگارش پروپوزال دانشجویان باید با مسائلی چون انتخاب موضوع و آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی, نحوه تدوین عنوان طرح, تدوین بیان مسئله, قلمروهای تحقیق و چگونگی موضوع شناسی جهت تدوین نهای پروپوزال آشنایی اندکی داشته باشند تا بتوانند موضوع خود را به درستی انتخاب نموده و در تدوین محتوایپروپوزال خود با مشکل مواجه نشوند.

 

             

 

اصول اولیه و یکسان نگارش پروپوزال

  • تدوین پروپوزال با کیفیت و قابلیت تایید محتوا و بار علمی در گروه آموزشی مربوطه
  • استفاده از منابع جدید و مقالات روز دنیا در تهیه و تدوین محتوا و متن پروپوزال
  • فرمت گذاری دقیق و صحیح پروچوزال مطابق با فرم پروپوزال دانشگاه مربوطه

این سه مورد جز مواردی هستند که در تمامی پروپوزال ها و برای تمامی دانشگاه ها, بسته به ضوابط و قوانین دانشگاه, باید از طرف دانشجو رعایت شوند.

در پایان نامه آموزش اصول علمی انجام پژوهش و ارائه آن در یک قالب و ساختار مدون و نیز روند صحیح و منطقی نگارش پروپوزال و انجام پایان نامه از جمله اهدافی است که انتظار می رود دانشجویان پس از تحصیلات تکمیلی خود به خوبی قادر به انجام و اجرای آن باشند. به وجود آمدن مشکل در تهیه و تدوین پروپوزال و به چالش  کشیده شدن دانشجویان در آن مقطع زمانی قطعاً برای آنها بسیار سازنده و آموزنده خواهد بود چرا که با چگونگی مواجه با مسائل و مشکلات و رفع آن عملاً آشنا می شوند.

درست است که تهیه و تدویت پروپوزال در حقیقت در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق می افتد اما لازم است به این مسئله دقت داشته باشید که پروپوزال در واقع پیشنهاد اولیه و اساسی یک پروژه بوده و به منزله نقشه های محاسباتی ساختمان است, چنانچه با دقت و با محاسبا دقیق طراحی شده باشد پژوهشگر در انجام مراحل بعدی و اجرای پایان نامه خود با مشکل اساسی مواجه نخواهد شد.

انجام پروپوزال

سفارش پروپوزال

پروپوزال و اهمیت دقت در نگارش آن

پروپوزال و اهمیت دقت در نگارش آن

پروپوزال طرح اولیه و پیشنهادی تحقیق است و مهم ترین و اصلی ترین بخش هر کار تحقیقی و پژوهشی به حساب می آید. طرح تحقیق در واقع شبیه طرح اولیه و پیشنهادی یک ساختمان است که ارکان اصلی آن طراحی و محاسبه شده و به صورت نقشه و ماکت ساختمان درآمده است, چنانچه یک مهندس خبره به طرح اولیه نگاهی بیاندازد  قادر به تجسم ساختمان حاصل از این نقشه  می باشد. پس لازم است در که نوشتن پروپوزال به عنوان طرح اولیه پایان نامه نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا در ادامه و مراحل اجرای پایان نامه به مشکلات اساسی و بنیادی برخورد نکنید. پروپوزال نقشه یا قطب نمای انجام تحقیق محسوب می شود و راهنمایپژوهشگر برای عملیاتی کردن و اجرای پروژه است.

 

                                   

چنانچه پژوهشگری پروپوزال خود را درست و با دقت تهیه کرده باشد و تمامی ارکان و اجزا  پروپوزال به ویژه طرح مسئله, اهمیت و ارزش پروژه, تاریخچه مطالعات, اهداف, سوالات, فرضیه ها و روش و مراحل انجام پروژه را به طور دقیق و کامل تهیه کرده باشد, در انجام پژوهش با مشکلاتی از جمله سردرگمی و ابهام روبه رو نخواهد شد. به طوری که برخی معتقدند تهیه پروپوزال با نهایت دقت وریزبینی بیش از 50 درصد رساله شما را به پیش خواهد برد.

نحوه کلی نگارش  پروپوزال شامل مواردی است که باید به آنها دقت شود و عبارتند از :

  • معرفی موضوعی که برای پایان نامه خود برگزیده اید در قالب یک چکیده کوتاه و مفهومی
  • توضیح اهمیت موضوع
  • اشاره به پژوهش هایی که در گذشته انجام شده و معرفی تفاوت های زمینه کاری شما با موضوعات قلبی
  • اشاره به نتایجی که فکر می کنید از انجام پژوهش به آنها خواهید رسید
  • معرفی روش یا روش هایی که در عملیاتی کردن پروژه از آنها بهره خواهید جست
  • و در پایان انتخابی نام درخور, گویا, مناسب و کوتاه برای پایان نامه

سفارش پروپوزال

انجام پروپوزال

پایان نامه مدیریت با موضوع مدیریت کیفیت جامع

پایان نامه مدیریت با موضوع مدیریت کیفیت جامع

پایان نامه مدیریت کیفیت جامع (TQM)، یک رویکرد مدیریتی است که با هدف به حداقل رساندن خطاها در فرآیند ساخت و تولید، هماهنگ سازی مدیریت زنجیره تامین، ارتقای تجربه مشتری و به طور کلی ارتقای سطح عملکرد کیفی اجرا می‌شود. بر اساس پایان نامه مدیریت ، این رویکرد مدیریتی در پی آن است که تمامی عوامل دخیل در فرآیند کار را نسبت به کیفیت نهایی محصول یا خدمت ارائه شده، "پاسخگو" سازد.

 

                                           

در این پایان نامه گفته می شود که رویکرد یا رهیافت مدیریت کیفیت جامع، دارای تشابهاتی با فرآیند بهینه‌سازی شش سیگما است، اما تفاوتهای بارزی با آن دارد. با وجودی که اکنون بیش از 500 سال از زمان پایه گذاری مبانی اولیه مدیریت کیفیت جامع می‌ گذرد، این رویکرد کماکان به عنوان یکی از محبوبترین راهکارهای مدیریتی در سطح گسترده به کار برده می‌شود.

به طور خلاصه در این پایان نامه می ‌خوانیم که مدیریت کیفیت جامع، یک رویکرد سازمان یافته مدیریت سازمانی است که از طریق بهینه‌سازی فرآیندها و روشهای داخلی، سعی در بهبود خروجیهای سازمان (محصولات و خدمات) دارد. بر اساس این پایان نامه، مدیریت کیفیت جامع به عنوان یک فرآیند مشتری‌محور شناخته می ‌شود که تاکید خاصی بر استفاده از تصمیم‌گیری مبتنی بر حقایق توسط معیارهای عملکرد دارد. در پایان نامه مدیریت  با موضوع مدیریت کیفیت جامع، ارتباطات  درون‌سازمانی گسترده به منظور حفظ مشارکت فراگیر و ارتقای روحیه کارکنان ترغیب می شود.

با وجودی که این رویکرد مدیریتی در ابتدا برای بخش تولید معرفی شده بود، اما به سرعت در بسیاری از حوزه های دیگر صنعت و کسب و کار نیز به کار برده شد. همچنین در پایان نامه مدیریت  با موضوع مدیریت کیفیت جامع، این رویکرد مدیریتی به منظور ارزیابی عملکرد سازمانها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی مورد  استفاده قرار می گیرد.

 

انجام پایان نامه مدیریت

سفارش پایان نامه مدیریت

مقاله isi