در پایان نامه بیان مسئله جز اصلی و ابتدایی یک پروپزال پژوهشی می باشد. پروپزال شما در بخش بیان مساله به صورت متمرکز یک موقعیت بحرانی را شرح می دهد سپس راه حل پیشنهادی خود را برای رهایی از بحران و حل مسئله مطرح می کنید و در نهایت باید پیش بینی کنید که پس از انجام پژوهش و حل مساله به چه نقطه ایده آل و اهدافی دست خواهید یافت.
به زبان ساده بیان مساله در پروپزال یک پایان نامه مسیر حرکت ما از یک مسئله و مشکل و نقطه بحرانی به هدف نهایی پژوهشگر است.
در یک کلام باید بگوییم که بیان مساله یک جمله کلیدی و نقطه کانونی پروپزال یک پایان نامه است که با جمله های دیگر بسط داده می شود. خود مسئله همیشه با استناد به یافته های پیشین و تراوش ذهنی محقق شکل می گیرد.
در این متن ما قصد داریم مسئله ی یک پروپوزال را برای شما شرح داده و نکات ضروری آن را یادآوری کنیم.
نکات زیر در نگارش یک بیان مسئله استاندارد پژوهشی ضروری است :
تعریف مساله : توضیح اساس وجودی موضوع ، ابعاد و وسعت آن در یک مقدمه کوتاه
اهمیت مساله : با مرور بر منابع جدید در مورد مشکلات مطرح
راه حلهای موجود : با توجه به نتیجه بحث و تحلیل مد نظر منابع سابق
لزوم اجرای پژوهش: مشکلات ناشی از وجود این مشکل و بیان مسئله و تاثیرات و تبعات وجود این مشکا و عدم رفع آن
بعد از خواندن این متن انتظار می روز شما بتوانید با مروز یک موضوع بتواندی این ساختار را در بیان مسئله پروپزال خود پیاده کنید تا بتوانید ذهن خواننده را به سمت هدفی که دارید سوق دهید و لزوم نگارش پروپزال هم این می باشد .
کارشناسان editexperts در زمینه نگارش بیان مسئله شما را یاری خواهند داد و آموزشهای این مجموعه می تواند پاسخگوی سوالت شما باشد.
سفارش پایان نامه
در پایان نامه عمران، منظور از روانگرایی خاک، پدیده افت استحکام و سفتی خاک در اثر اعمال تنش بیرونی از جمله زمین لرزه یا تغییر ناگهانی وضعیت تنشی است. در این پایان نامه گفته می شود که خاکهای دانهای متشکل از مخلوطی از فضاهای حفرهای هستند و هنگام وقوع شوک زمین لرزه، فضاهای حفرهای پر شده توسط آب دچار فروپاشی می شوند و در نتیجه حجم کلی خاک کاهش می یابد. در پایان نامه عمران گفته می شود که این فرآیند موجب افزایش فشار آب بین دانههای خاک می شود و در نتیجه مقاومت خاک در برابر تنش برشی کاهش مییابد. بنابراین در این پایان نامه، پدیده روانگرایی منجر به ایجاد حالت مشابه با مایع در توده خاک می گردد.
روانگرایی خاک از اهمیت بسیار بالایی در حفظ سلامت و ایمنی سازه برخوردار است و مستقیما بر قابلیت اتکای پی ساختمان تاثیر می گذارد. در پایان نامه عمران با موضوع روانگرایی خاک گفته می شود که این پدیده تاکنون منجر به وقوع خسارات قابل توجهی شده است که از جمله مهمترین آنها می توان به زلزله سال 19766 شهر تانگشان کشور چین اشاره کرد. همچنین روانگرایی خاک به نوبه خود می تواند منجر به وقوع پدیده های دیگری از جمله زمین لغزش (landslide) و جوشش ماسه (sand blow) شود. به عنوان مثال، زمین لرزه سال 1964 در آلاسکا منجر به وقوع پدیده زمینلغزش ناشی از روانگرایی خاک شد و خسارات هنگفتی را به بار آورد.
در این پایان نامه، روانگرایی خاک با استفاده از روشهای گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد. از جمله مهمترین موضوعات مورد بررسی میتوان به ارزیابی پتانسیل روانگرایی خاک، تاثیر عوامل مختلف بر آن و استفاده از روشهای تحلیلی، عددی و نرمافزاری به منظور تحلیل آن اشاره کرد.
در پایان نامه عمران با موضوع ظرفیت باربری خاک به مفهوم قابلیت تحمل بارهای اعمالی به زمین توسط خاک به کار میرود. ظرفیت باربری خاک یکی از مهمترین پارامترهای خاک است که به نوبه خود به عوامل مختلف دیگری از جمله استحکام برشی، دانسیته و نفوذپذیری خاک وابسته است. در این پایان نامه، این پارامتر به عنوان ماکزیمم فشار تماسی متوسط بین پی (شالوده) و خاک معرفی میشود و غالبا سه مُد گسیختگی آنرا محدود میسازند که عبارتند از: گسیختگی برشی عمومی، گسیختگی برشی موضعی و گسیختگی برشی پانچ (سوراخ شدگی).
در پایان نامه عمران، نظریات مختلفی در خصوص ظرفیت باربری خاک معرفی و به کار برده میشوند که از جمله مهمترین آنها میتوان به نظریه تِرزاقی (Terzaghi) اشاره کرد. بر اساس نظریه تِرزاقی، یک پی (شالوده) در صورتی سطحی (shallow) نامیده میشود که عمق آن نسبت به عرضش کمتر بوده و یا برابر با آن باشد. با اینحال، در این پایان نامه گفته میشود که بررسیهای بعدی نشان داده در صورتی که عمق پی سه تا چهار برابر عرض آن باشد نیز میتواند به عنوان پی سطحی طبقهبندی شود.
لازم به ذکر است که ظرفیت باربری از اهمیت بسیار بالایی در بسیاری از حوزههای مهندسی مرتبط با ساختمان، از جمله ژئوتکنیک و مهندسی عمران برخوردار است. بررسی این پارامتر تنها محدود به خاک نمیباشد و در پایان نامه عمران، ظرفیت باربری شمعها و پیها (بالاخص پیهای سطحی) به طور گسترده مورد مطالعه قرار میگیرد. همچنین در این پایان نامه از روشهای تحلیلی، نرمافزاری و مدلسازی به منظور بررسی ظرفیت باربری استفاده میشود.
در پایان نامه عمران با موضوع بتن مسلح الیافی، این ماده به عنوان یک ماده کامپوزیتی (مرکب) شناخته میشود که توسعه و کاربرد آن در سالهای اخیر در سطح گسترده مورد توجه قرار گرفته است. در این پایان نامه، بتن مسلح الیافی عموما شامل الیاف غیر پیوسته با توزیع نسبتا یکنواخت است و انواع مختلف الیاف در ساخت آن به کار برده می شوند. در اینپایان نامه از جمله مهمترین الیاف مورد استفاده در بتن مسلح الیافی می توان به الیاف شیشهای، الیاف فولادی و الیاف طبیعی اشاره کرد که هر یک از آنها خواص منحصر به فردی را در بتن نهایی ایجاد میکنند. همچنین الیاف پلیپروپیلن، نایلون و آزبست به عنوان پرکاربردترین الیاف مورد استفاده در ساخت بتن مسلح محسوب میشوند و به تازگی استفاده از الیاف مصنوعی، به ویژه در بتنهای خودمتراکم مورد توجه محققین قرار گرفته است.
درپایان نامه عمران با موضوع بتن الیافی، از جمله اهداف اصلی استفاده از الیاف میتوان به ارتقای مقاومت در برابر تشکیل ترک، کاهش نفوذپذیری بتن و برخی دیگر از خواص مکانیکی و فیزیکی آن اشاره کرد. در این پایان نامه گفته میشود که عوامل متعددی از جمله سفتی نسبی بتن نسبت به الیاف، درصد الیاف و نسبت طول به قطر الیاف (Aspect Ratio) در خواص نهایی بتن مسلح الیافی نفش دارند. در پایان نامه عمران ، افزودن الیاف به بتن به عنوان یکی از روشهای موثر ساخت بتن بهینه انجام میشود و یکی از مسائل مهم در این پایان نامه، شناخت مواد مورد استفاده به عنوان الیاف در ساخت بتن است که در دستیابی به خواص بهینه از اهمیت اساسی برخوردار است.
در پایان نامه مدیریت بدون تردید بازاریابی یکی از مفاهیمی است که بیشترین حجم تحقیقات دانشگاهی و کاربردی در سالهای اخیر پیرامون آن انجام شده است. به طور کلی درپایان نامه مدیریت با موضوع بازاریابی، تمامی فرآیندهای مدیریتی که منتج به تبدیل یک ایده تجاری به محصول میشوند، در قالب مفهوم بازاریابی شناخته میشوند. در این پایان نامه یکی از مهمترین مفاهیم، 4 پی (P) بازاریابی است که شامل تعیین،انتخاب و توسعه یک محصول (Product)، تعیین قیمت (Price)، انتخاب کانال توزیع برای تامین دسترسی مشتری (مکان:Place) و طراحی و اجرای یک استراتژی تبلیغ (Promotion) میباشد.
درپایان نامه مدیریت با موضوع بازاریابی، بازاریابی با محوریت تنظیم و هدایت کسب و کار با توجه به نیازها و رضایتمندی مشتری انجام میشود. در واقع در این پایان نامه اینگونه گفته میشود که بازاریابی شامل تمامی فعالیتهایی است که یک کسب و کار یا شرکت به منظور جذب و حفظ مشتریان انجام میدهد. همچنین یکی از موضوعات مهم دیگر درپایان نامه مدیریت با موضوع بازاریابی، مفهوم "ارزش" است که به طور گسترده در زمینه بازاریابی مورد بررسی قرار میگیرد. ارزش در حوزه بازاریابی به مفهوم میزان تطابق یک محصول یا خدمت با نیازها و یا خواستههای یک مشتری است که با تمایل او به پرداخت ارزیابی میشود. در این پایان نامه، بازاریابی به عنوان یکی از گستردهترین مفاهیم علم مدیریت مطرح است که موضوعات مختلفی از جمله حفظ مشتریان، وفاداری مشتریان، رفتارهای مشتریان و بخشبندی مشتریان را در بر میگیرد. همچنین به تازگی موضوعات مختلف دیگری از جمله بازاریابی در محیطهای آنلاین و شبکههای اجتماعی مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است.