ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

پایان نامه مکانیک با محوریت کشش عمیق

پایان نامه مکانیک با محوریت کشش عمیق

 

در پایان نامه مکانیک با موضوع کشش عمیق (deep drawing)، این فرآیند به عنوان یکی از فرآیندهای اصلی شکل دهی ورق فلزی شناخته می‌شود و یکی از مهمترین کاربردهای آن در صنعت خودرو به منظور ساخت قطعات مختلف بدنه اتومبیل است. همچنین کشش عمیق در بسیاری از حوزه های دیگر از جمله صنایع هواپیماسازی و بسته‌بندی کاربرد دارد. در این پایان نامه، عوامل متعددی وجود دارند که کنترل و بهینه سازی آنها به منظور دستیابی به خواص مطلوب از اهمیت اساسی برخوردار است. از جمله مهمترین این عوامل می توان به جریان ماده، تعیین ابعاد ورق و برآورد نیروی لازم برای شکل‌ دهی اشاره کرد.

 

 

در پایان نامه مکانیک با موضوع کشش عمیق، کشش عمیق به عنوان یک فرآیند شکل‌دهی معرفی می شود که توامان شامل شرایط کشش و فشار می‌باشد. در صنعت خودرو، فرآیند کشش عمیق عمدتا با استفاده از ابزارهای صلب انجام می‌شود. اجزای اصلی لازم به منظور اجرای فرآیند کشش عمیق عبارتند از: سمبه (punch)، قالب (die) و ورق‌گیر (blank holder) (نگهدارنده ورق). لازم به ذکر است که سمبه و قالب مورد استفاده به منظور کشش عمیق غالبا از جنس فولادهای ابزار می‌باشند.

در این پایان نامه گفته می شود که هنگام انجام کشش عمیق بر روی قطعات پیچیده خودرو، معمولا ترکیبی از اتساع و کشش عمیق اتفاق می‌افتد. همچنین در پایان نامه مکانیک با موضوع کشش عمیق، استفاده از روانکار و کنترل اصطکاک در این فرآیند از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که می‌تواند به طور مستقیم و یا غیر مستقیم  بر خواص محصول نهایی تاثیر بگذارد.

در این پایان نامه، فرآیند کشش عمیق به عنوان یکی از فرآیندهای نسبتا ارزان شکل دهی معرفی می شود و پارامترهای مختلف موثر بر آن به طرق مختلف از جمله استفاده از نرم افزارهای شبیه‌سازی اجزای محدود مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

سفارش پایان نامه مکانیک

انجام پایان نامه مکانیک

مقاله ISI

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.