ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

پایان نامه عمران با محوریت تحلیل لرزه‌ای

پایان نامه عمران با محوریت تحلیل لرزه‌ای

در پایان‌نامه عمران با موضوع تحلیل لرزه‌ای (seismic analysis)، به طور کلی تمامی مسائل مربوط به عمران که با هدف کاستن از خسارات بالقوه زلزله مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند در قالب تحلیل لرزه‌ای شناخته می‌شوند. تحلیل لرزه‌ای علاوه بر مهندسی عمران، در قالب گرایش لرزه‌شناسی (زلزله‌شناسی) نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شامل جوانب متعددی از جمله مبانی زلزله‌شناسی (امواج لرزه‌ای، سنجش و تحلیل پارامتریک زلزله)، بررسی مولفه‌های ابتدایی لرزه‌شناسی، روشهای مختلف تحلیل پاسخ، کنترل لرزه‌شناسی سازه‌ها (فعال، نیمه‌فعال، منفعل)، تحلیل قابلیت اطمینان به لحاظ لرزه‌شناسی و بسیاری از موضوعات دیگر است.

 

                                        

 

اندرکنش خاک-سازه و طیفهای پاسخ سازه، یکی دیگر از مسائل مهمی است که در پایان‌نامه عمران با موضوع تحلیل لرزه‌ای بررسی می‌شود. همچنین مسائل مختلف مرتبط با ایمنی طراحی و مقاومت سازه با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی از جمله MATLAB، SAP2000 وABAQUS مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

تحلیل لرزه‌ای بر روی بسیاری از المانها و اجزای سازه بالاخص اجزای اصلی حامل بار انجام می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به قابهای بتنی و فولادی اشاره کرد. همچنین نوع تحلیل لرزه‌ای می‌تواند بسیار متنوع باشد و شامل تحلیل استاتیک و دینامیک خطی و غیر خطی است.

تحلیل لرزه‌ای سازه از اهمیت بسیار بالایی در  پایان‌نامه عمرانبرخوردار است و به ویژه در کشورهای با سطح ریسک بالا در برابر زلزله مانند ایران، باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرد. علاوه بر این با توجه به رشد و توسعه چشمگیر قابلیتهای نرم‌افزاری و مدلسازی در سالهای اخیر، امکان پیشبینی و تحلیل رفتار لرزه‌ای المانها و اجزای مختلف سازه در برابر زلزله پیش از مراحل ساخت به وجود آمده است.

 

انجام پایان نامه عمران

سفارش پایان نامه عمران

مقاله isi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.