گرایش بازاریابی یکی از گرایشات رشته مدیریت می باشد و دانشجوی در حال تحصیل پس از گذراندن دروس تخصصی این رشته, ملزم به ارائه ی پایان نامه ارشد بازاریابی و استفاده از مهارت ها و تجربیات خود در گرد آوری و نگارش پایان نامه می باشد.
هدف این رشته و الزامی بودن تهیه ی پایان نامه, آشنایی کامل با وظیفه ها و تعهدات یک سازمان یا شرکت بازرگانی و بازار مصرف می باشد. دانشجویان این رشته و سایر رشته ها ی مدیریت بازرگانی در تشخیص مسئله های مرتبط با مدیریت و فروش, گرد آوری و آنالیز اطلاعات, مشکلات شناسایی بازار های فروش, گسترش بازار فروش و غیره, ارزیابی و ارائه ی راه حل های متعدد درباره ی مسائل و مشکلات, به اجرا درآوردن تصمیم های گرفته شده, گسترش توانایی افراد در تشخیص شرایط متغیر سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و همچنین مشکلات به وجود آمده و متاثر از تکنولوژی و پیشرفت علوم و سایر مسائل, که به گونه ای در کسب و کار و بازار فروش اثر گذارند می باشد, که با آموزش این دانشجویان و ارائه ی پایان نامه ارشد بازاریابی و مطرح کردن ایده و طرح های فارغ التحصیلان این رشته انتظار می رود تا بخشی از مشکلات بازار فروش در جوامع تا حدودی کمرنگ تر شود .
دانشجویان رشته بازاریابی نیز مانند سایر گرایشات رشته ی مدیریت بازرگانی دارای چارت درسی و تعدادی واحد اصلی و پایه و تخصصی می باشند که در تهیه ی پایان نامه ارشد بازاریابی در پایان دوره می توانند از آن ها بهره بگیرند که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.
مدیریت منابع انسانی پیشرفته
تئوریهای مدیریت پیشرفته
دانشجویان این رشته با ارائه ی پایان نامه ای مرغوب و با کیفیت می توانند استعداد های خود را در این زمینه نیز محک بزنند.
نویسنده: حاجی زاده
منبع: editexperts.ir