ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

پایان نامه مدیریت صنعتی

مدیریت صنعتی، عموما به مفهوم مدیریت نظام مند یک واحد صنعتی یا کارخانه تلقی می گردد.این واژه در سال‌های ابتدایی قرن بیستم هنگامی که انقلاب صنعتی موجب تغییر روش‌های کاری از روش‌های دستی به تولید ماشینی شد، متداول گردید. در کنار مطالعات آکادمیک، مدیریت در عمل نیز به صورت یک مجموعه پیچیده دانش و مهارت شناخته شد و با افزایش تخصص گرایی، گرایش‌هایی برای آن تعریف شد. با توسعه فناوری‌های جدید وفناوری اطلاعات در سالهای بعد، تفاوت‌هایی در شکل ونحوه اداره سازمان‌ها پدید آمد که تعاریف گذشته را تحت تاثیر قرار داد و مدیریت صنعتی تداعی گر بهبود کارایی وبهره وری گردید و اکنون به مجموعه ای جامع از دانش روز مرتبط با تکنولوژی، تولید وعملیات، کیفیت، شیوه‌های بهبود و….اطلاق می شود که نه تنها در سازمان‌های صنعتی بلکه در مجموعه‌های خدماتی نیز قابل استفاده هستند. در دنیای امروز مدیران باید قادر به دیدن سازمان به صورت فرایندهایی یکپارچه باشند و بتوانند از ایده‌ها و ابزارهای جدید در راستای تعالی سازمان بهره بگیرند.

پایان نامه مدیریت صنعتی

  
دروس این مقطع شامل مباحثی مرتبط با مدیریت، روش‌های کمی و حوزه‌های تخصصی است. به این ترتیب دانشجویان با جنبه‌های مختلف مورد نیاز برای شناخت محیط، مشتری و سازمان و روش‌های تحلیل، اداره وبهبود آن آشنا می شوند. در رشته مهندسی صنایع دانشجویان بیشتر به مطالعه بعد فنی و تکنیکی صنایع می پردازند . اما رشته مدیریت صنعتی به دو بعد مالی و رفتاری صنایع تاکید بیشتری دارد.

برخی از سرفصل‌های رشته مدیریت صنعتی


1.    روانشناسی صنعتی
2.    سیستم‌های خرید و انبارداری و توزیع
3.    کنترل کیفیت آماری
4.    کنترل پروژه
5.    کارسنجی و روش‌سنجی
6.    فنون تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
7.    بهره‌وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
8.    روابط صنعتی

در تعریف، مدیریت صنعتی دارای سه بعد اصلی فنی و تکنیکی، بعد مالی و بعد رفتاری و اجتماعی می‌باشد که بعد فنی و تکنیکی در دروس تحقیق در عملیات و کنترل پروژه، بعد مالی در درسهایی مثل حسابداری صنعتی و بعد رفتاری و اجتماعی در دروس رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و تئوریهای مدیریت بیان می‌گردد. و البته بعضی از دروس این گرایش مانند مدیریت تولید و عملیات به هر سه این ابعاد می‌پردازد.
در بخش انجام پایان نامه به کارگیری مدیریت صنعتی نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته‌اش، با نرم‌افزار‌های رشته خود آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند  SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترای حسابداری، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در زمینه به کارگیری مدیریت صنعتی


o     پیاده سازی مدل نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM
o    ارائه مدلی جهت سنجش کیفیت خدمات واحدهای نگهداری و تعمیرات
o    حل مسئله زمان‌بندی جریان کار‌گروهی مرتب با امکان نپذیرفتن کار و محدودیت زمانی توسط روش‌های فرا ابتکاری
o    طراح مدل انتخاب تامین کننده و تعیین میزان سفارش با استفاده از برنامه ریزی پویا
o    سیستم های سفارش دهی کنترل موجودی با استفاده از مدل های فازی
o    طراحی مدلی جهت مسیریابی موجودی‌ها در زنجیره تأمین
o    بررسی نقش و ارائه مدل روند تاثیر شش سیگمای ناب در بهبود و افزایش کیفیت محصولات
o    استفاده ازتکنیک های مدیریت کیفیت در میزان تولید شرکت x


منبع: پایان نامه مدیریت صنعتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.