پایان نامه ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی
در پایان نامه های ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی یکی از حیطه های پژوهش بررسی نحوه انواع اتصالات در سازه های فلزی کامپوزیتی است. در این پایان نامه ها از اتصالات L شکل به عنوان پرکاربردترین نوع اتصالات یاد شده است. در نتایج این پایان نامه ها می خوانیم که کاربرد های زیادی برای ترکیب فلز با کامپوزیتها ذکر شده است مثل انواع توربین, اتومبیل, هواپیما و... که در این سازه ها نوع اتصال تاثیر زیادی در پایداری آنها دارد. در پایان نامه های ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی اتصالات پیچ و مفصل های فلزی بخش اعظمی از مطالعات را به خود اختصاص داده و از اتصالات چسبهای مخصوص در درجه بعدی یاد شده است. در این پایان نامه ها معمولا ابتدا حد تحمل مکانیکی سازه و ساختار اتصال بررسی و مشخص می شود. مرحله بعدی تحقیق در این پایان نامه ها بررسی انواع پارامتر های موثر همچون ماده سازنده سازه, شعاع انحنا و ....است. و در نهایت در نتایج این پایان نامه ها فرمولی جهت پیش بینی حد تحمل سازه ارایه می شود. البته برخی از محققین این پایان نامه ها هنگام نگارش پروپوزال مدل سازی با استفاده از نرم افزارها را نیز در ادامه کار تحقیقاتی خود قرار می دهند.
نویسنده:حاجی زاده
تاریخ انتشار:2016.11.2