ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

درباره پایان نامه حقوق و گرایش های آن(1)

درباره پایان نامه حقوق و گرایش های آن(1)

رشته و پایان نامه حقوق یکی از محبوب ترین رشته ای داوطلبان بوده و هست. دامنه گستره گرایش های این رشته در مقاطع بالاتر منجر به افزایش دامنه و حوزه موضوعات انتخابی برای پایان نامه شده ذاست . رشته و پایان نامه حقوق دارای تعداد بسیار زیادی زیر شاخه می باشد و طبیعتاً برای هر زیر شاخه ها حوزه هایی برای انتخاب موضوع  پایان نامه وجود دارد, در زیر به اجمال به معرفی گرایش های مختلف رشته حقوق , پایان نامه حقوق و حوزه های تخصصی جهت بحث و بررسی پرداخته شده است :

 

                                        

 

 

 

  • حقوق عمومی

گرایشی است که به رابطه دولت با مردم می پردازد. این گرایش را سیاسی ترین رشته حقوق و به تعبیری حقوقی ترین رشته نامیده اند. برای پایان این گرایش می توان به صورت میان رشته ای با موضوعاتی نظیر فلسفه سیاسی, اقتصاد , مدیریت و علوم سیاسی موضوعاتی را به بوته نقد و بررسی کشید. به عبارت دیگر این رشته به بررسی و تبیین اصول و موازین مربوط به تنظیم روابط دولت و دستگاه های دولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی در جامعه و نیز سایر دستگاه های دولتی می پردازد.

  • حقوق خصوصی

حقوق خصوصی قدیمی ترین گرایش دانش حقوق است. پایان نامه حقوق که برای این گرایش کار می شوند عموماً در دو حوزه حقوق مدنی و حقوق تجارت قرار می گیرند و تاکید اصلی گرایش حقوق خصوصی بر آموزش حقوق مدنی و حقوق تجارت در سطوح پیشرفته و تطبیقی قرار گرفته است.

  • حقوق جزا و جرم شناسی

این رشته از حقوق موضوعات زیادی برای پایان نامه حقوق در بر دارد و از شاخه های اصلی حقوق عمومی محسوب می شود خود دارای زیر شاخه های مختلفی است که عمدتاً شامل علوم جنایی تجربی از یک سو و علوم جنایی تحلیلی-تفسیری از سوی دیگر می شود. . تحول روزافزون حقوق جزا و علم جرم شناسی در جوامع مختلف باعث ایجاد گونه های مختلفی از این شاخه از حقوق شده است که در گذشته سابقه ای نداشته است. ظهور علوم جنایی تجربی نشانگر تخصصی شدن حقوق جزاست که بی تردید مرتبط با تحولات حاکم بر جامعه, صنعت, اقتصاد و ...است. با این حال آن چه در میان گونه های متنوع علوم جنایی اهمیت ویژه دارد حقوق جزا در مفهوم خاص خود و علم جرم شناسی است. 

سفارش پایان نامه حقوق

انجام پایان نامه حقوق

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.