ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

پایان نامه مکانیک با محوریت - مکانیک شکست


پایان نامه مکانیک با محوریت - مکانیک شکست

 

در پایان نامه مکانیک پدیده‌ی شکست یک سازه یا قطعه‌ی مهندسی از جوانب مختلفی قابل بررسی است،‌ به طوری که تقریبا تمامی مهندسین، بالاخص مهندسین مواد و مکانیک با آن سر و کار دارند. ، مکانیک شکست، یکی از مهمترین محورهای مطالعه است که به بحث در خصوص ماهیت شکست، عوامل موثر بر وقوع آن و راهکارهای جلوگیری از آن می‌پردازد.

      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

 

 

به طور کلی، در مکانیک شکست از تحلیلهای خطی و غیرخطی الاستیک و پلاستیک به منظور بررسی مُدهای مختلف شکست (حالات شکست) با محوریت ایجاد و اشاعه‌ی ترک استفاده می‌شود.

معیارهای متعددی به منظور تحلیل شکست مواد و قطعات ارائه شده‌اند که از مهمترین آنها می‌توان به چقرمگی شکست و انرژی شکست اشاره کرد. یکی از مهمترین گرایشهایی که در سالهای اخیر به منظور پیشبینی، تحلیل و ارزیابی شکست در پایان نامه مکانیک ایجاد شده، استفاده از نرم‌افزارهای مهندسی به ویژه نرم‌افزارهای شبیه‌سازی در مکانیک شکست بوده است.

 

به این منظور نرم‌افزارهای مختلفی از جمله ABAQUS و ANSYS به کار می‌روند که قابلیتهای بی‌نظیری را به منظور پیشبینی و  تحلیل شکست در اختیار مهندسین قرار می‌دهند. به عنوان مثال، این نرم‌افزارها امکان پیشبینی شکست و انهدام را بر اساس ویژگیهای ساختاری، ریزساختاری و خواص مواد مورد استفاده در قطعه یا سازه‌ی مورد نظر فراهم می‌کنند که تا پیش از این هرگز ممکن نبوده است. همچنین، مدلسازی اجزای مختلف سیستم مورد مطالعه در پایان نامه مکانیک با استفاده از نرم‌افزارهای  شبیه‌سازی به بهترین نحو انجام می‌شود و امکان مشاهده‌ی عینی شرایط حاکم بر مساله مورد بررسی را برای مهندسین فراهم می‌کند.

انجام پایان نامه مکانیک

سفارش پایان نامه مکانیک

مقاله Isi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.