ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...
ادیت اکسپرتس

ادیت اکسپرتس

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و...

اینترنت اشیا در پایان‌نامه کامپیوتر

اینترنت اشیا در پایان‌نامه کامپیوتر

"اینترنت اشیا" یا "اینترنت چیزها" (IoT) در پایان‌نامه کامپیوتر به معنای ارتباط شبکه‌ای همه‌ی "اشیای" پیرامون ما از جمله گوشی‌های  موبایل، دوربینها، وسایل الکترونیکی، خودروها و به طور کلی تمام چیزهایی است که به قابلیت دریافت و/یا ارسال داده توسط یک شبکه مجهز شده‌اند.

 به این منظور، یک آدرس آی‌پی (IP address) به هر یک از اشیا تخصیص داده می‌شود تا تمامی اشیای فیزیکی در محیطهای مجازی ساخته‌ی دست انسان ادغام شوند.

در پایان‌نامه کامپیوتر، منظور از اشیا در عبارت "اینترنت اشیا"، تمامی وسایل، اشیا و حتی افرادی است که می‌توانند با اینترنت و همچنین بقیه اشیا در هر زمان و مکانی ارتباط برقرار کنند.

 

                                                     

 

 

 در حال حاضر بسیاری از بزرگترین شرکتها از جمله آمازون، مایکروسافت، آی‌بی‌ام و سیسکو، هر کدام پلتفرمهای اختصاصی خود برای اینترنت اشیا را طراحی نموده و توسعه داده اند. پلتفرمهای اینترنت اشیا در فضای پیچیده‌ی امروزی کسب و کار، امکان بهره‌مندی، مدیریت و نظارت موثرتر بر تمامی اشیا، سیستمها و دستگاه‌های پیرامونمان را فراهم می‌کند. علاوه بر این اینترنت اشیا می‌تواند امکان ارتباط مستقیم اشیا با یکدیگر بدون دخالت انسان را ایجاد کند.

در پایان‌نامه کامپیوتر گفته می‌شود که اینترنت اشیا با نامهای دیگری از جمله "وب اشیا" و "اینترنت همه‌چیز" نیز شناخته می‌شود و مشابه  با اینترنت، مفاهیم متعددی در زمینه اینترنت اشیا مطرح شده‌اند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به امنیت و قابلیت اطمینان اشاره کرد. در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به 18 سال از طراحی و توسعه‌ی محیطهای اینترنت اشیا، همچنان تلاشهای بسیاری به منظور ارتقای ویژگیها و قابلیتهای آن انجام می‌شود. یکی از حوزه‌های نسبتا جدید در این زمینه، تلفیق رایانش ابری و شبکه‌های حسگر بی‌سیم با اینترنت اشیا است که انتظار می‌رود تحولات چشمگیری را در زمینه فناوری ارتباطات به همراه داشته باشد.

انجام پایان نامه کامپیوتر

سفارش پایان نامه کامپیوتر

مقاله Isi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.